Het marktaandeel van de drie publieke zenders was in week 16 38,1 procent. RTL Nederland had 27,7 procent en SBS Broadcasting 20,9 procent. Nederland 1 was weer marktleider met 20,5 procent in het tijdvak 18.00 tot 24.00 uur in de doelgroep 6 jaar en ouder. RTL 4 was tweede zender met 16,6 procent en SBS 6 kwam in het avondtijdvak uit op 12,1 procent.
Het NOS Journaal van zondagavond was met 2.458.000 kijkers het populairste programma van week 16, gevolgd door Studio Sport Eredivisie van zondagavond met 2.405.000 kijkers. Spoorloos trok ruim 2,2 miljoen belangstellenden volgens Stichting KijkOnderzoek.
De publieke omroepen behaalden in week 16 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 34.3%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze week een marktaandeel van 25.5% en de SBS zenders 18.1%. In week 16 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 170.7 minuten. [Radio.NL/Adformatie]