EO-programma’s bereiken meer mensen

Uit het Jaarverslag 2008 van de Evangelische Omroep (EO) blijkt dat het bereik van de omroep is gegroeid. Dit heeft onder andere te maken met het succes van Nederland 1. Ook met de verdiepende programma’s op Nederland 2 behaalde de EO ruim de doelstelling van het net. De EO is van plan zich komend jaar in te spannen om ook de programma’s op Nederland 3 en op de radio meer bekeken en beluisterd te krijgen.

Directeur Arjan Lock: “We zijn dankbaar dat we in staat zijn geweest om programma’s voor een brede en diverse doelgroep te maken, zonder aan herkenbaarheid in te leveren. Dat blijft ook de uitdaging voor dit jaar.”

In 2008 heeft de EO zijn hoogste kijktijdaandeel ooit gehaald. Van alle televisiekijkers keek gemiddeld 11,1 procent per avond naar de EO. De talkshow Knevel & Van den Brink is de grootste stijger. Keken in 2007 nog 17 op 100 kijkers naar het programma, in 2008 waren dat er ruim 22. Onverwacht Bezoek was het meest populaire EO-programma met anderhalf miljoen kijkers per aflevering en een kijktijdaandeel van bijna 25 procent. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten