Nederland 1 had afgelopen week een aandeel van 19,9 procent in het tijdvak 18.00 tot 24.00 inde doelgroep 6 jaar en ouder en was daarmee wederom marktleider. RTL 4 kwam uit op 15,5 procent en SBS 6 had 12,7 procent. De drie publieke zenders hadden samen een marktaandeel van 34,7 procent, RTL scoorde met zijn vier zenders 28,0 procent en de drie SBS-zenders kwamen uit op 22,5 procent.
Best bekeken programma was de Champions League finale tussen Barcelona en Manchester United met 2.535.000 kijkers, gevolgd door Spoorloos met 1.956.000 en het NOS Journaal van 20.00 uur op dinsdag met 1.730.000 kijkers volgens Stichting Kijkonderzoek.
De publieke omroepen behaalden in week 22 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 31.6%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze week een marktaandeel van 24.9% en de SBS zenders 18.9%. In week 22 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 159.7 minuten. [Radio.NL/Adformatie]