RTL behaalt hoogste score sinds 10 jaar

RTL Nederland blijft stijgen. In juni heeft RTL met 33,9% het hoogste zenderaandeel sinds tien jaar behaald in de doelgroep 20 tot 49 jaar. In 1999 kwam de marktleider voor het laatst uit op dit niveau. De concurrenten bleven ruim op afstand met marktaandelen van 27,8% voor de SBS Groep en 22,6% voor de Publieke Omroepen.

Voor marktleider RTL 4 verliep juni bijzonder goed met een marktaandeel van 18,2% in de eigen doelgroep, Boodschappers 20 tot 49 jaar. De familiezender houdt daarmee de stijging van de afgelopen maanden vast en scoort zelfs de beste juni-maand sinds 2003 (18,8%). De hoogste zenderaandelen kwamen voor rekening van ‘RTL Boulevard’ (38,1% op 26 juni, de reguliere uitzending), ‘Editie NL’ (29,9% op 3 juni), de wedstrijd IJsland – Nederland (29,1% en 2,5 miljoen kijkers), ‘Een Dubbeltje Op Z’n Kant’ (27,9% en 1,5 miljoen kijkers op 4 juni) en ‘Derek Ogilvie – The Family Circle’ (25,4% en 1,3 miljoen kijkers op 11 juni). De extra ingelaste uitzending van ‘RTL Boulevard’ naar aanleiding van het overlijden van Michael Jackson leverde ruim 1 miljoen kijkers op.

RTL 5 komt in juni uit op een zenderaandeel van 9,7% in de core doelgroep 20 tot 34 jaar. RTL 7 behaalde in juni een zenderaandeel van 6,9% in de doelgroep mannen 20 – 49 jaar. RTL 8 komt in juni uit op een zenderaandeel van 4,3 % in de core doelgroep vrouwen 20 – 49 jaar. Alle cijfers liggen ruim boven juni 2008 vanwege het EK Voetbal dat toen plaatsvond. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten