De zoektocht van Karen en Kristel naar een nieuwe collega wordt door honderdduizenden Nederlanders gevolgd. Het programma K2 zoekt K3, dat zaterdagavond voor het eerst werd uitgezonden, trok 895 duizend kijkers blijkt uit cijfers van de Stichting Kijkonderzoek. K2 zoekt K3 is het op drie na best bekeken programma van de zaterdagavond.
De zoektocht naar de derde K wordt ook in België uitgezonden. Hoeveel Belgen de eerste auditierondes hebben bekeken, is nog niet bekend.
SBS 6, dat K2 zoekt K3 in Nederland uitzendt, had zaterdag een goede avond. De eerste aflevering van het nieuwe seizoen van ‘Het beste idee van Nederland’ trok 917 duizend paar ogen en was het op twee na best bekeken programma. De late editie van Shownieuws trok 824 duizend kijkers en staat op de zesde plek.
Studio Sport Eredivisie voert de kijkcijferlijst aan. Ruim 1,3 miljoen kijkers zagen samenvattingen van de voetbalwedstrijden VVV – FC Groningen, Vitesse – ADO Den Haag en Willem II – Heracles. Het achtuurjournaal trok ruim 1,2 miljoen Nederlanders.
In K2 zoekt K3 gaan Karen Damen en Kristel Verbeke op zoek naar een vervangster voor Kathleen Aerts. De blonde zangeres van K3 zwaaide in maart na tien jaar trouwe dienst af. De overgebleven leden, die zichzelf K2 hebben gedoopt, zoeken een dame die de meidengroep weer compleet maakt. Karen en Kristen worden bijgestaan door een jury die bestaat uit Patty Brard, Marc Forno, Miguel Wiels en Axana Ceulemans. De winnares mag meteen mee op tournee. [Novum/Radio.NL]