Uit de resultaten van het ‘European Media and Marketing Survey’, uitgevoerd door onderzoeksbureau Synovate is gebleken dat CNN het grootste cross-platform bereik van alle internationale commerciële nieuwsstations heeft. Synovate deed onderzoek naar het dagelijks, wekelijks en maandelijks bereik onder de meestverdienenden van de top 20% van de Europese huishoudens in de periode januari tot december 2008.
CNN domineerde bij het maandelijks bereik in de EMS Select 20, dat metingen deed onder de 3% topverdieners, frequente zakenreizigers en topmanagers. Iedere maand bereikt CNN International 44.1% van de ondervraagden, met BBC World op de tweede plaats (38%). Daarnaast had CNN het grootste cross-platform bereik (48,4%) gevolgd door Euronews en CNBC. Volgens EMS Select 20 maakt maandelijks ongeveer 20% van het totale CNN publiek gebruik van zowel televisie als online diensten, waarmee CNN aan de leiding gaat onder de internationale commerciële nieuwsstations.
Tony Maddox, managing director, CNN International: “Onze sterke positionering in dit gerenommeerde onderzoek bevestigt dat onze beslissing juist was om te investering in nieuwsgaring en programmering, en het genereren van content voor onze multi-platform diensten. Ons cross-platform bereik is zeer sterk en betekent een steun in de rug voor onze ‘multi-screen’ strategie om uitdagend en interessant nieuws te brengen aan onze kijker, via welk platform dan ook.” [Radiowereld.NL]