Campina heeft meest irritante radiospot

Coen Swijnenberg en Sander Lantinga hebben vrijdagmiddag het Houten Reclameblok 2009 uitgereikt in De Coen en Sander Show op 3FM. De winnaar is dit jaar: Goedemorgen drinkontbijt van Campina, waarin een chagrijnige man en ultravrolijke vrouw commentaar geven op hun dagelijkse ochtendritueel.

Het Houten Reclameblok is de prijs voor de meest irritante radiocommercial van het jaar. Winnaars van voorgaande jaren namen heel sportief hun prijs in ontvangst, maar Campina kwam niet opdagen. Een woordvoerder van het bedrijf liet weten dat Campina juist erg blij is met de commercial. Dat zijn de luisteraars van De Coen en Sander Show absoluut niet: de Goedemorgen drinkontbijt-spot kreeg 53% van de ruim 13.000 stemmen.

Andere irritante reclames zijn volgens de luisteraars die van de Nederlandse Energiemaatschappij (aangeprezen door Frans Bauer) en Carglass (voorkom een uitgescheurd sterretje in je voorruit). [Radiowereld.NL]

De Top 10 van de meest irritante radioreclames 2009.
1: Goedemorgen drinkontbijt (heeeeeerlijk!) – 53%
2: Nederland Energie (Frans Bauer: doen! En het lachje op eind) – 11 %
3: Carglass (een uitgescheurd sterretje voorkomen) – 9%
4: Dampo (hoest hoest hoest) – 8%
5: Ford (heel veel rrrrrr) – 6%
6: Chocomel Hot cup (De pahahaden op, de lahahanen in…) – 5%
7: Bolletje (tadaa! waardecheque) – 4%
8: Ohra (korting korting.. OHRA.nl!) – 3%
9: Chevrolet (goed nieuws van Sjeeeeeevrolet) – 2%
10: Completa (een lepeltje Completa in je koffie..) – 1%

Gerelateerde berichten