Trosradar best bezochte omroepsite in oktober

Trosradar.nl had in oktober het hoogste bereik van alle websites van de publieke omroep. Met 2,1 miljoen unieke bezoekers in een maand liet Radar de websites van NOS Nieuws, Uitzending Gemist en Kassa achter zich liggen. Dat blijkt uit het oktoberrapport van de Stichting Internet Reclame (STIR).

In oktober bezocht 15,4% van de Nederlanders van 13 jaar en ouder Trosradar.nl. Dat is een stijging van 38% ten opzichte van september. De website van het consumentenprogramma is daarmee één van de belangrijkste stijgers binnen de publieke omroep. De publieke omroep als geheel blijft op een tweede plek staan in de toplijst van meest bezochte domeinen.

De STIR is opdrachtgever van het landelijke Internet Bereiksonderzoek. In dit onderzoek wordt het surfgedrag naar websites die zijn aangesloten bij STIR vanaf elke locatie gemeten onder een representatief panel van 10.000 personen. De geregistreerde bezoeken van alle panelleden tezamen worden door Intomart-GfK verwerkt tot rapportages van het surfgedrag. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten