Radar haalt kijkcijferrecord met Loden Leeuw

Het consumentenprogramma Radar heeft maandagavond een record aantal kijkers getrokken. Dat meldt de Tros dinsdag. Ruim 2,3 miljoen mensen (kijkdichtheid 15.7%) keken naar de uitzending waarin de Loden Leeuw werd uitgereikt voor de meest irritante reclamespot. Het record kan, door uitgesteld kijken binnen zes dagen na uitzending, nog worden aangescherpt.

In de aflevering kreeg KPN Hi de ‘onderscheiding’ voor meest irritante reclamespot. De stemmers konden de KPN-spot ‘Pokkie Foetsie’ niet waarderen. Frans Bauer werd benoemd tot de meest irritante bekende Nederlander in een reclamespot. De volkszanger staat in het spotje van de Nederlandse Energie Maatschappij in zijn ochtendjas.

Het laatste record dateerde van 2 februari dit jaar toen het programma zo’n 2,2 miljoen mensen trok. In januari bestaat het consumentenprogramma vijftien jaar. [Novum]

Gerelateerde berichten