RTL Nederland is ook in de maand januari 2010 marktleider. De vier RTL-zenders scoorden een gezamenlijk zenderaandeel in de doelgroep 20 tot 49 jaar van 30,4 procent. De Publieke Omroepen en SBS volgen met respectievelijk 28,8 procent en 25,8 procent in de zelfde doelgroep. Al 17 maanden op rij scoort RTL 4 hoger dan een jaar geleden, in januari ruim 3 procent.
Na 2009 kwam RTL 4 in de doelgroep Boodschappers 20 tot 49 jaar in januari uit op een zenderaandeel van 16,6 procent, een groei van ruim 3 procent ten opzichte van vorig jaar (januari 2009: 16,1 procent).
RTL 5 begon het nieuwe jaar met een zenderaandeel in de eigen doelgroep (20 tot 34 jaar) van 7,8 procent. Het zenderaandeel van de mannenzender RTL 7 in de doelgroep Mannen 20 tot 49 kwam uiteindelijk uit op 6,8 procent. RTL 8 kwam in de doelgroep Vrouwen 20 tot 49 jaar uit op een zenderaandeel van 3,0 procent. [Radiowereld.NL]