Het interactieve muziekplatform Xite heeft een netto bereik van meer dan een miljoen kijkers per maand. Dat blijkt uit de cijfers van de Stichting KijkOnderzoek (SKO). Het muziekplatform dat uitzendt via digitale televisie (UPC en Caiway) en internet heeft dankzij de investering van Veronica Holding in 2009 ook het programma-aanbod kunnen verbreden.
Sinds september 2009 is Veronica Holding aandeelhouder van Xite. Dankzij deze investering heeft Xite nieuwe stappen kunnen zetten in zijn ontwikkeling en zijn er succesvolle samenwerkings-verbanden ontstaan. Zo heeft Xite de volgende thema-avonden geïntroduceerd: woensdagavond ‘Rock Request powered by Kink FM’, donderdagavond ‘NL Request powered by NLTracks’, vrijdag avond ‘Urban Request powered by Partypeeps2000.com’ en zaterdagavond ‘Dance Request powered by Partyscene.nl’. De partners verzorgen naast de playlist, onder meer ook live nieuwsfeeds op Xite.
Xite zendt alleen via het digitale basispakket van UPC en Caiway 24 uur per dag muziekclips uit. Xite als momenteel de enige muziekzender in Europa dat kijkers onder meer de mogelijkheid biedt om zelf clips te selecteren en playlists samen te stellen.
Oprichter en directeur Derk Nijssen van Xite is verheugd over het grote bereik van zijn zender en over de verrijking van het programma. “Met een bereik van ruim een miljoen kijkers per maand is Xite definitief het stadium van startende muziekzender voorbij. Veel kijkers weten ons inmiddels te vinden via de digitale zenders en via internet. Ook de programmering is aanzienlijk versterkt. De recent gelanceerde thema-avonden in samenwerking met vier sterke partners hebben een grote relevantie voor Rock, Urban, NL en Dance en dragen in belangrijke mate bij aan het belang van Xite als muziekzender. En de waardering van de kijkers voor de zender en de programma’s groeit sterk.” [Radiowereld.NL]