De digitale abonnee TV-zenders Film1 en Sport1 hebben per 1 feb een record-aantal van 430.000 abonnees. Dit is een groei van 18% ten opzichte van 1 februari 2009 en ruim 2,5 keer zoveel sinds de start van de zenders in 2006. Daarnaast kondigt Sport1 aan dat een overeenkomst met KPN Interactieve TV is bereikt.
De zenders Film1 en Sport1, onderdeel van Chellomedia, melden ook dat Film1 On Demand, waarmee Film1-abonnees van UPC zelf uit honderd films kunnen kiezen, goed bekeken wordt. Sinds augustus 2008 zijn 3,8 miljoen films opgevraagd.
Jeroen Bergman, managing director van Chello Benelux: “Na moeilijke beginjaren gaan we nu zwarte cijfers schrijven. Voor Film1 was dit al gelukt en we verwachten dat Sport1 ook op korte termijn break-even wordt. Dit is te danken aan scherpere onderhandelingen over uitzendrechten en een stijging van de abonnee-aantallen. We verwachten veel van 2010 door de aanhoudende sterke groei van het aantal digitale televisiehuishoudens en de positieve invloed van het WK- Voetbal in Zuid-Afrika.” [Radiowereld.NL]