RTL4 en SBS6 trekken veel kijkers met grote shows

De zoektocht naar zangtalent blijft Nederlanders boeien. Vrijdagavond bleven ruim 1,5 miljoen mensen thuis voor de eerste aflevering van het derde seizoen van X Factor. Het programma haalde een zenderaandeel van 29,4% in de doelgroep van RTL 4, zo blijkt uit cijfers van de Stichting Kijkonderzoek. De eerste aflevering van ‘De Nieuwe Uri Geller’ bij SBS 6 ging ook goed van start. Meer dan 1 miljoen mensen bekeken de uitzending.

X Factor beleeft op 29 mei zijn hoogtepunt. De live finale vindt tegelijkertijd met de finale van het Eurovisie Songfestival plaats. Dan wordt duidelijk wie van de vijftienduizend auditanten het meeste talent heeft. De winnaar sleept onder meer een platencontract in de wacht.

De eerste aflevering van de nieuwe reeks van ‘Van Der Vorst Ziet Sterren’, waarin Peter van der Vorst onder meer op bezoek ging bij ’s werelds eerste super model Janice Dickinson en op pad ging met presentator John Williams, zorgde voor een zenderaandeel van 22.6% in de doelgroep van RTL 4, boodschappers 20-49 jaar.

Erland Galjaard, programmadirecteur RTL 4: “Met deze programma’s hebben we de perfecte start van het weekend voor het hele gezin. Een mooie avond, barstensvol talent en mooie menselijke verhalen”.

Ruim 1 miljoen kijkers voor De Nieuwe Uri Geller
De eerste aflevering van het derde seizoen van De Nieuwe Uri Geller bij SBS 6 ging ook goed van start. Meer dan 1 miljoen mensen zagen hoe de kandidaten hun bijzondere gaven toonden aan de deskundige jury onder leiding van Patty Brard. Uit het marktaandeel van 34% in de doelgroep 6 tot 12 jaar blijkt dat het programma vooral populair is bij kinderen volgens Stichting Kijkonderzoek. (exclusief uitgesteld kijken)

“We zijn blij dat Nederland na het succes van de talentenjacht Popstars afgelopen half jaar ook de familieshow De Nieuwe Uri Geller weer heeft weten te omarmen”, aldus SBS 6-programmaleider Tina Nijkamp. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten