Het uitstapje van RKK naar Nederland 1 afgelopen maandag was zeer succesvol. Maar liefst 1.541.000 mensen keken naar het Familiedrama van Zoetermeer. “In de 20 jaar die ik voor de KRO werk heeft nog nooit een RKK-programma zo veel kijkers gescoord, een absolute topscore”, reageert Leo Fijen, hoofd van de RKK Zendtijd.
“Het was voor het eerst dat we op Nederland 1 uitzonden en hebben meteen laten zien dat wij een wezenlijke bijdrage konden leveren aan de succesvolle maandagavond. Daarnaast hebben we ook nog de primaire doelgroep weten te boeien, de 20- tot 49-jarigen.”
In een tijd dat het geloof zwaar onder vuur ligt is dit een opsteker voor het RKK. Fijen: “De rooms-katholieke kerk is voortdurend negatief in het nieuws. Het is mooi dat we zingeving nu weer eens op een geloofwaardige manier in het voetlicht konden zetten. Naast ons thuisnet Nederland 2 is het onze ambitie op meerdere netten actief te zijn. Vlak voor het WK komt RKK op Nederland 3 met een serie over jonge topvoetballers die openhartig vertellen over hun geloof.” [Radiowereld.NL]