De regionale omroep L1 heeft 2009 afgesloten met een nettowinst van € 212.463. Dat blijkt uit het jaarverslag. In 2008 was de nettowinst € 101.453. Het resultaat voor belastingen uit de gewone bedrijfsuitoefening (radio- en tv-bedrijf samen) kwam afgelopen boekjaar uit op € 396.290 (2008: € 321.386). In het resultaat is een bedrag van € 306.000 opgenomen voor bijzondere lasten.
Rob Stevens, algemeen directeur: “Sinds 2007 dalen de reclame-inkomsten, met name de regionale omzet televisie. Dit is conform de landelijke trend. Die tendens zette zich afgelopen boekjaar voort. Al vroeg in het jaar namen we maatregelen om de kosten te reduceren. Die betroffen onder meer een verlaging van de variabele kosten, het uitstellen van investeringen en het continueren van een vacaturestop. Daarmee is het achterblijven van de reclame-inkomsten goed opgevangen.”
Het aantal bezoeken aan L1.nl groeide in 2009 met 28% per maand ten opzichte van 2008. De landelijke tendens van afnemende kijkcijfers bij regionale omroepen zette zich in 2009 voort. Het gemiddeld dagbereik van L1 TV was 22,5% (24,2% in 2008). Ondanks de daling behoort L1 nog steeds tot de top-3 van best bekeken regionale omroepen. Het marktaandeel van L1 Radio is in 2009 licht gestegen tot 14% (13,8% in 2008). L1 Radio blijft de best beluisterde zender in Limburg na 3FM. Het volledige jaarverslag is vanaf donderdag 10 juni te lezen op L1.nl. [Radiowereld.NL]