Marktleider RTL Nederland komt in mei uit op een hoog marktaandeel van 33.5% in de doelgroep 20 tot 49 jaar, een stijging van 3% ten opzichte van mei 2009 (32.6%). De Publieke Omroep komt op 24,7% uit en de SBS Groep behaalt in mei een zenderaandeel van 26,1%. RTL 4 blijft ook in mei de concurrentie voor met 18.3% zenderaandeel in de doelgroep Boodschappers 20 tot 49 jaar en daarmee komt de familiezender 6% hoger uit dan vorig jaar (17.3%).
RTL 5 behaalt in mei 8.2% zenderaandeel in de eigen doelgroep 20 tot 34 jaar. Mannenzender RTL 7 haalt in mei een zeer hoog gemiddelde van 7.7% zenderaandeel in de eigen doelgroep Mannen 20 tot 49 jaar. Een stijging van 18% ten opzichte van vorig jaar, toen de zender 6.5% haalde. In de doelgroep Vrouwen 20 tot 49 haalt RTL 8 in mei 3.4% zenderaandeel en stijgt daarmee ten opzichte van april (3.3%). [Radiowereld.NL]