Het digitale themakanaal RTL Lounge houdt in mei de stijgende lijn van de afgelopen maanden vast. De vrouwenzender bereikte 1,3 miljoen unieke kijkers (6+), wat een groei betekent van 10% ten opzichte van april (1,2 miljoen unieke kijkers). In de doelgroep Vrouwen 13+ wist RTL Lounge over de afgelopen twee maanden een stijging van 26% te behalen. In maart keken nog 581.000 unieke bezoekers in deze core doelgroep, in april en mei waren dat er respectievelijk 692.000 en 736.000.
Programma’s die in mei het best bekeken werden bij RTL Lounge zijn de preview van ‘GTST’, die elke werkdag om half elf ’s ochtends is te zien en ‘Lotte’ en ‘Gooische Vrouwen’. Ook de in mei nieuw gelanceerde series ‘Living The Life’, ‘Super Swank’ en ‘Gordon Ramsay’s Cookalong Live’ kon de kijker waarderen. De drie nieuwkomers waren bovendien tv-premières in Nederland.
Nicolas Eglau, directeur RTL Lounge: “De uitstekende resultaten van afgelopen maanden geven aan dat vrouwen RTL Lounge steeds vaker weten te vinden. De zender heeft met de nieuwe programma’s steeds meer een eigen identiteit en dat betaalt zich terug.”
RTL Lounge is alleen te ontvangen door abonnees van UPC en Ziggo-klanten met een digitale ontvanger met een speciaal abbonnement. Binnenkort is de digitale zender ook voor abonnees van Delta te ontvangen. [Radiowereld.NL]