De strijd tussen Noord en Zuid op GrootNieuwsRadio 1008 AM is afgelopen donderdag afgesloten. De maand juni was door het christelijk radiostation uitgeroepen tot campagnemaand om nog voor de zomervakantie een flinke stijging te realiseren van het aantal mensen dat de zender ondersteunt.
Onder het motto ‘U bent luisteraar, dan bent u toch ook donateur’ wil GrootNieuwsRadio haar luisteraars bewust maken dat het christelijk geluid in de ether niet kosteloos is. Onderdeel van de campagnemaand was de week van 7 tot 11 juni waarin twee campagnebusjes Nederland doorkruisten en onder meer langs gingen bij luisteraars en potentiële donateurs. Deze toer was voortdurend te volgen via het christelijk radiostation.
In totaal kon het christelijk radiostadion 817 nieuwe donateurs bijschrijven en ontving ze voor € 68.000,- aan giften, wat volgens de zender een groot succes was. “We hebben dit echt samen met de luisteraars gedaan. Als je ziet hoeveel bestaande donateurs zelf op pad gaan om te werven, maar ook ons van alles hebben aangeboden tijdens toer met de busjes; dan kun je concluderen dat GrootNieuwsRadio niet alleen vóór maar ook ván de luisteraar is”, aldus Klaas Quist, algemeen directeur van GrootNieuwsRadio.
Het christelijke radiostation GrootNieuwsRadio heeft een maandelijkse kostenpost van ruim 120.000,- euro. De radiozender, die niet via de kabel te beluisteren is, heeft als grootste kostenpost een AM frequentie die erg veel geld kost en zeer weinig luisteraars. De inkomsten bestaan voornamelijk uit giften en donaties van bedrijven en particulieren maar ook verkoop van reclamezendtijd. [Radiowereld.NL]