Tv-presentator Jeroen Pauw voelde zich erg ongelukkig toen hij voor de Publieke Omroep (NPO) een tv-spotje opnam met de titel: ‘De Publieke Omroep vertelt uw verhaal’. Dat vertelt de Jeroen Pauw in de tv-gids van de Vara. Aan de nieuwe campagne van de NPO werkten tientallen bekende presentatoren mee.
“Van de presentatoren die ik erover heb gesproken, heb ik begrepen dat we inderdaad ‘het eigenlijk allemaal voelen’. Ongemak. Wat mij betreft niet meer doen. Geen rare spotjes of holle frasen“, zegt Pauw in de gids.
“Mij werd gevraagd deze zinnen op camera te zeggen: ‘Eigenlijk voelen we het allemaal, deze programma’s zijn van ons, die horen bij Nederland. De Publieke Omroep vertelt uw verhaal.’
Een dramatische campagne van de Publieke Omroep om ten tijde van het WK te laten zien hoe je een doel voorbij kunt schieten. Een belabberde tekst met zweefbegrippen uit de Happinez-bijbel als ‘eigenlijk, voelen, bijhoren en mijn/uw verhaal vertellen’,” zo vertelt Jeroen Pauw.
In het vervolg zou tv-presentator Jeroen Pauw niet snel meer aan een dergelijk spotje meewerken. “Gewoon doen wat de beste reclame is voor welke zender dan ook: mooie programma’s maken.” [Medianed/Radio.NL]