Dance4life en CPNB winnaars RAB Radio Awards

De RAB Radio Awards zijn donderdagavond 30 september door presentator Winston Gerschtanowitz bekend gemaakt. Ruim 200 reclamemensen waren bij de prijsuitreiking aanwezig. De vakjuryprijs van de RAB Radio Awards 2010 is gewonnen door dance4life met de radiocampagne “14 seconden feestje”.

Volgens de jury treurt dance4life niet om de dood, maar viert juist het leven met een zeer opvallende campagne. Het zilver ging naar KPN nummerinformatie met een serie commercials volgens het script ‘het zal je maar gebeuren’. Ieder script heeft een onverwachte draai met veel humor. Zo leuk kan radio zijn.

Maandag® werd beloond met brons omdat zij zeer consequent bouwt aan een uniek en herkenbaar gezicht, de commercials hebben een prettig geluid, deze mensen hebben er zin in.

De winnaars ontvingen naast de glazen microfoon ook radiozendtijd, dance4life € 75.000,-, KPN € 50.000,- en Maandag® € 25.000,-.

De stichting CPNB (Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek) viel twee keer in de prijzen, deze adverteerder werd uitgeroepen tot radio-adverteerder 2010 én mocht de publieksprijs in ontvangst  nemen. Beide prijzen werden dit jaar voor het eerst uitgereikt. CPNB wint met deze twee prijzen € 150.000,- radiozendtijd.

De vakjury heeft deze adverteerder unaniem uitgeroepen tot beste radio-adverteerder van het jaar omdat CPNB radioreclame optimaal en consequent inzet. Ook het Nederlandse publiek wist deze commercials te waarderen want via ‘beste radiocommercial.nl’ is 6.000 keer gestemd en CPNB was de overtuigende winnaar.

Directeur RAB George Bohlander van RAB (Radio Advies Bureau): ‘De opkomst en de belangstelling voor de RAB Radio Awards is fantastisch en deze awards gaan uitgroeien tot dé radioprijzen van Nederland. We zijn blij verrast met de hoge kwaliteit van de winnende commercials. Radio is een geweldig medium voor wie het goed weet te gebruiken en we hopen dat steeds meer adverteerders dit gaan ontdekken’.  [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten