Calvé-reclame met Pietertje wint Gouden Loekie

De televisiereclame voor Calvé pindakaas waarin een jonge Pieter van den Hoogenband inziet dat hij beter kan zwemmen dan voetballen heeft de Gouden Loekie gewonnen. De belangrijke reclameprijs werd vrijdagavond uitgereikt. In totaal keken 1.213.000 mensen naar de Gouden Loekie op Ned1. Voice Of Holland op RTL4 had weer de meeste kijkers op vrijdagavond, deze keer 2.644.000.

In het spotje van Alfred International is oud-topzwemmer Pieter van den Hoogenband te zien als kind op het voetbalveld. Hij raakt geen bal, maar duikt het water in als de bal in de sloot belandt.

Het is niet voor het eerst dat een spotje voor Calvé pindakaas de prijs won.

In 1998 met ‘Goal!’ en in 2002 met ‘Voetballertje’, ook allebei met sportieve kids met grote ambities in de hoofdrol.

De Top 5 van de Ster Gouden Loeki 2010:
1. Calvé Pindakaas met ‘Pietertje’ (Alfred International)
2. Centraal Beheer Achmea met ‘Muis’ (DDB)
3. ING met ‘Oranje Leeuwen’ (LeukWerktWorldwide)
4. Heineken met ‘Men with Talent’ (TBWANeboko)
5. Bol.com met ‘Mummiepak’ (Etcetera)

Tijdens de liveshow kon per telefoon en sms gestemd worden. De opbrengsten van het stemmen doneert Ster aan Serious Request van 3FM. Deze fundraiseractie gaat zaterdagavond van start vanuit het Glazen Huis in Eindhoven. Tot en met Kerstavond proberen drie 3FM deejays zoveel mogelijk geld in te zamelen voor kinderen die hun ouders verloren hebben aan aids. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten