Luisteraars 3FM vinden radiospot Orangina irritantst

Een radiospot van Orangina is uitgeroepen tot de irritantste radiocommercial van dit jaar. Het frisdrankmerk sleepte daarmee het Houten Reclameblok 2010 in de wacht. BNN-deejays Coen Swijnenberg en Sander Lantinga overhandigden de prijs op 3FM tijdens hun radioshow aan twee medewerkers van de frisdrankproducent die erg blij zijn met de prijs.

Vooral de letter a, die maar liefst 6,8 seconden lang te horen is in de spot, werkte veel de radioluisteraars op de zenuwen.

Ruim zestienduizend luisteraars van De Coen en Sander Show brachten hun stem uit. Bijna een derde daarvan ging naar de commercial van Orangina. Op een tweede plek in het klassement van vervelende radioboodschappen eindigde de reclame van Yacht. Net voor Tom de Ridder van MKB Brandstof en de reclame van MeiAsia.

Coen is verbaasd dat er nog steeds zoveel irritante radiocommercials zijn: “Het lijkt wel of ze ieder jaar irritanter worden. We hebben dan ook een terechte winnaar.” Sander is het daar mee eens: “Bij tijd en wijlen kwam het bloed uit mijn oren en de Orangina uit mijn neus.”

De deejays reikten de prijs voor de vierde keer uit, in een poging adverteerders en reclamebureaus ertoe aan te zetten de kwaliteit van hun spotjes te verbeteren. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten