Media Academie gaat medewerkers Avro opleiden

Media Academie, een opleidingsinstituut voor radio, televisie en crossmedia, is door de publieke omroeporganisatie Avro gevraagd een opleidingstraject te verzorgen voor alle Avro-medewerkers, in crossmediaal denken en werken. Het opleidingstraject van twee maanden start in februari.

“Het trainingsprogramma ondersteunt de plannen van de Avro om tijdig in te spelen op de veranderingen in het medialandschap en op de komende bezuinigingen in het omroepbestel.

De Avro heeft een lange traditie met een aantal hele succesvolle crossmediale projecten zoals `Wie Is de Mol’, `Junior Songfestival’ en `Op zoek naar’.  We willen nu dat deze manier van denken en werken tot in de haarvaten van de organisatie doordringt en dat iedereen als vanzelfsprekend op deze wijze denkt en werkt”, aldus directeur Willemijn Maas.

“Het gedrag van consumenten is drastisch aan het veranderen. Om het publiek en onze leden te bereiken en aan ons te binden, is het van belang dat we nog beter weten hoe we de kansen die nieuwe media geven, kunnen benutten. Door crossmediaal te denken en werken kunnen we écht de dialoog met ons publiek aangaan.” [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten