The Voice of Holland trekt ook veel kijkers online

De finale van ‘The Voice of Holland’ werd afgelopen week door 3,7 miljoen mensen tegelijk bekeken, voor RTL een zeer groot succes, aangezien dit de eerste keer is dat een talentenjacht zoveel kijkers scoort. Maar ‘The Voice of Holland’ heeft afgelopen vrijdag digitaal ook veel kijkers gehad. In de aanloop naar de finale (periode maandag 17/01 tot en met donderdag 20/01) is de website ruim 475.000 keer bezocht

Het aantal pageviews bedroeg in deze 4 dagen ruim 2,400.000. Echter, van vrijdag tot en met zondag is de website bijna 750.000 keer bezocht en genereerde de site in drie dagen tijd bijna 4.000.000 pageviews.

Tijdens de finaleweek (maandag tot en met zondag) is de website in totaal 1,2 miljoen keer bezocht en bedroeg het aantal pageviews ruim 6,3 miljoen. Dit betekent dat de website van ‘The Voice of Holland’ in de afgelopen 18 weken (vanaf de start op 17 september 1ste uitzending blind auditions) tot zondag 23 januari) zeer veel bezoekerrs heeft gehad. In totaal bezochten circa 12 miljoen de website en het aantal pageviews (page+video) was ruim 65 miljoen.

Twitter
Tijdens het hoogtepunt van de finale werden er 70 tweets per seconde verstuurd (van 20:30 uur tot 21:30 uur bedroeg het gemiddelde aantal tweets per minuut 22), wat uiteindelijk resulteerde in bijna 80.000 tweets per uur.

Tijdens de finale uitzending hebben uiteindelijk (vanaf 18:00 uur) 63.938 unieke twitteraars met #TVOH getwitterd. Deze mensen hebben in totaal meer dan 250.000 tweets geplaatst, wat dus neerkomt op een gemiddelde van 3,2 tweets per persoon. Dit betekent dat 26% van alle Nederlandse twitteraars, circa 238.000, heeft getweet. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten