Met de commercial “Boze mensen manager” is Cup a Soup de winnaar van februari in de RAB (Radio Advies Bureau) beste commercial van de maand verkiezing. De maandwinnaar dingt mee naar de RAB Award Publieksprijs 2011, die in september wordt uitgereikt.
Nummer 1 Cup a Soup kreeg 19% van de stemmen. Direct gevolgd door de Staatsloterij met de commercial “Vlag op de maan” met 18,5% en derde werd Vliegwinkel met de korte commercial “Succes” (18,1%). Bij de mannen was de uiting van de Staatsloterij het populairste en bij de jonge doelgroep tot 34 jaar won Vliegwinkel.
Vanaf januari 2011 onderzoekt RAB maandelijks welke radiocommercial de beste van de maand is. Het online onderzoek wordt uitgevoerd door Intomart GfK. Een shortlist van acht commercials wordt door een jury van radiostations en RAB samengesteld en de geselecteerde commercials worden aan een representatieve steekproef van 200 respondenten voorgelegd. De respondenten krijgen in willekeurige volgorde de commercials te horen en kunnen na beluistering aangeven welke hun favoriete is. [Radiowereld.NL]