RTL Lounge blijft ook veel kijkers scoren

Het gaat niet alleen erg goed met RTL Nederland, ook het digitale themakanaal RTL Lounge behaalde in de maand maart het beste resultaat sinds de start van de zender in oktober 2009. In de core doelgroep V13+ stemden 713.300 unieke kijkers (exl. UGK) in maart op de zender af.

Dit is een stijging van 7,3% ten opzichte van de maand februari en 31% hoger dan de maand maart van vorig jaar. (de maanden waarin de zender ‘Zender van de Maand’ bij de grootste kabelaars was, zijn hierbij buiten beschouwing gelaten).

In de doelgroep 6+ realiseerde het themakanaal een bereik van 1,3 miljoen unieke kijkers (excl. UGK) wat een stijging van 7,7% ten opzichte van de vorige maand betekent. Dit is bovendien 24% hoger dan de cijfers van maart 2010.

Programma’s die met name bijgedragen hebben aan de kijkcijfers in maart zijn het kookprogramma ‘Nigella Bites’, de dramaserie ‘Gooische Vrouwen’ en de previews van de soapseries ‘GTST’ en ‘The Bold And The Beautiful’. Ook de nieuwe programma’s ‘Married Away’ en ‘Kimora – Life in the Fab Lane’, die nog nooit eerder in Nederland te zien waren, wisten een groot aantal kijkers te boeien. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten