‘The Voice’ blijft kijkers scoren in Amerika

Na twee afleveringen staat het vast: ‘The Voice’ vestigt zich als grote talent show op de Amerikaanse televisie. Met alleen al een kijkdichtheid van 5,6% onder kijkers van 18 tot 49 jaar was NBC dinsdagavond op prime timeveruit de best bekeken zender in deze belangrijkste doelgroep.

Ten opzichte van vorige week groeide het bereik van ‘The Voice’ bij deze doelgroep met maar liefst 10%. In absolute aantallen bereikte ‘The Voice’ dinsdagavond gemiddeld ruim 12,5 miljoen kijkers.

Een week geleden, op dinsdag 26 april, keken gemiddeld bijna 12 miljoen Amerikanen naar de eerste aflevering van ‘The Voice’. Zender NBC was dermate enthousiast over het programma dat het 24 uur later, opnieuw op prime time, werd herhaald. Toen keken er nog eens 6 miljoen Amerikanen naar. Op dinsdag was ‘The Voice’ het best bekeken programma van de avond in de belangrijke doelgroep van 18 tot 49 jarigen. Op woensdag 27 april gold dit opnieuw voor de tweede helft van de show.

Na ‘The Voice of Holland’ is ‘The Voice’ bij NBC de tweede versie van dit Talpa-format, in Amerika geproduceerd door John de Mol en Mark Burnett. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten