NTR is deze maand gestart gegaan met een nieuwe campagne. Op de website ntrbrengtcultuur.nl staat tot en met eind augustus elke dag een cultureel cadeautje klaar om uit te pakken. In de STER & Cultuurblokken op radio, televisie en internet zijn opvallende spots te horen en te zien. En op de festivals waar de NTR opnamen maakt, zoals het Holland Festival, Pinkpop en North Sea Jazz, zijn uitingen van de campagne te zien en te horen.
Doel van de campagne is de positie van de NTR als onderscheidende, culturele omroep te versterken. De NTR heeft een kort filmpje van 2,5 minuut over de campagne gemaakt. Deze is te bekijken op YouTube.
Hoofdredacteur Kunst & Cultuur Bart Soepnel: “De NTR levert een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling en beleving van cultuur in Nederland. We vertellen ons eigen verhaal en maken de verhalen van anderen mogelijk. Als smeerolie van de samenleving. We zijn echter van zoveel markten thuis, dat het niet meevalt een goed beeld van ons brede aanbod te krijgen. Met de campagne ‘NTR brengt cultuur’ willen we de veelheid en veelzijdigheid van die bijdrage nog beter herkenbaar maken.” [Radiowereld.NL]