E Power Radio start met gratis RAB Barometer test

Als eerste commerciële radio-aanbieder levert E Power Radio Sales haar adverteerders als extra service de mogelijkheid om het effect van de commercial kosteloos te laten testen in de RAB Barometer, een initiatief van het Radio Advies Bureau, uitgevoerd door Intomart GfK. De test loopt tot en met december 2011.

De RAB Barometer onderzoekt per commercial o.a. de koopintentie en het koopgedrag, de herkenning van de radiocommercial en de merk- en reclamebekendheid.

Volgens E Power Radio is een uniek aspect in het onderzoek de ‘aandachtsmeter’, waarmee per seconde wordt gemeten waar de aandacht verslapt of waar deze het grootst is.

Dit biedt adverteerders die radio voor langere tijd in willen zetten de mogelijkheid om de commercial waar nodig te fine-tunen voor een zo optimaal mogelijk resultaat.

Jan Lagrouw, directeur van E Power: “Radio wordt door de snelle bereiksopbouw succesvol actie-matig ingezet. Maar de betaalbare kracht van radio is de herhaling, dus ook bij uitstek geschikt om een merk of product voor langere tijd onder de aandacht te brengen.

Cruciaal voor radio in een lange termijn strategie is dan de beleving van de commercial, dus wordt die direct herkend en ook nog eens positief gewaardeerd door de luisteraars.” [RadioWereld.NL]

Gerelateerde berichten