Nominaties Rab Radio Awards 2011 bekend

De nominaties voor de vakjuryprijzen en voor de adverteerder van het jaar zijn bekend. De nominaties voor de publieksprijs waren al bekendgemaakt. Nieuw dit jaar is de uitreiking van de non-profit prijs. Ook is er dit jaar, naast de vakjury, een aparte jury voor de radioadverteerder van het jaar. In totaal wordt er ruim € 200.000 aan radiozendtijd ter beschikking gesteld.

De prijzen worden op 6 oktober uitgereikt tijdens de RAB Radio Awards 2011 in WesterUnie in Amsterdam (Westergasfabriek terrein).

Vakjury creatie
Een vakjury beoordeelde een longlist van 203 commercials in de profit sector en 46 non-profit commercials. De jury bestaat uit de volgende experts: Edward van Tilburg – Roorda Reclamebureau (juryvoorzitter) , Yona Hummels – DDB Amsterdam, Stef Jongenelen – DDB Amsterdam, Kees Kroot – Soundcircus, Mary Hoogerbrugge – De Positioneerders en Eva Ruiz – Vodafone,

De genomineerden voor de RAB Radio Awards vakjury prijs profit: AH – Zomerhits campagne, Binck Bank – De beurs wacht niet campagne, De Pers – Citaten campagne, Domino’s Pizza – Domino’s Hawaï Pizza, Interpolis – Preventie Vakantie, KPN – Hans en Grietje, Pearle – Rode Ogen, RAB – Zet de radio uit, Sony Pictures – Smurfercials, Unox Knaks – Stoepkrijt campagne

De genomineerden voor de RAB Radio Awards vakjury prijs non-profit: Alzheimer – campagne, Fonds Slachtofferhulp – campagne en Sire – Kinderen in een scheiding.

Vakjury adverteerder van het jaar
Deze jury heeft uit dertien inzendingen drie genomineerde adverteerders gekozen. Deze jury is als volgt samengesteld: Ruud de Langen – MindShare (juryvoorzitter), Nico Hilhorst – M2Media, Eppo van Nispen tot Sevenaer – Stichting CPNB, Arian Buurman – STER, Carlo de Boer – 100% NL,

De genomineerden voor de RAB Radio Awards Radioadverteerder van het jaar: Albert Heijn, Friesland bank en Prarle.

Publieksprijs 2011
Twee weken lang is een intensieve radiocampagne gevoerd op ruim 40 radiozenders die bij RAB zijn aangesloten (landelijke en regionale commerciële en publiek). In deze campagne werd de luisteraar opgeroepen om te gaan stemmen op een van de genomineerde commercials via de website besteradiocommercial.nl.

De genomineerden voor de publieksprijs 2011 voor de beste radiocommercial 2011 zijn: Pearle, Cup a Soup, Unox Soep, Wereld Natuur Fonds, Gazelle en Ohra autoverzekering. [RadioWeredl.NL]