SBS Broadcasting krijgt in 2012 een kapitaalinjectie. Maar het heeft ook tijd nodig, zegt Georgette Schlick, de nieuwe CEO van SBS. Het bedrijf heeft twee jaar nodig om ‘back on track’ te komen. Dat zegt Georgette Schlick, de net aangetreden CEO van SBS Broadcasting in een interview in Adformatie.
Georgette Schlick: “Er komt in 2012 een behoorlijke kapitaalinjectie. Maar behalve geld is ook tijd nodig. En die tijd krijgen we ook van de aandeelhouders.” Schlick zegt dat ze duidelijk tegen iedereen heeft gezegd dat men niet over een half jaar aan haar bureau moeten komen staan met de vraag “Waar blijft het nou?”.
SBS presenteert volgende week woensdag de plannen voor 2012. Schlick zegt daar vooral verwachtingen te willen managen. Schlick: “Beloftes die we niet konden waarmaken, hebben we al genoeg gedaan. We hebben overpromised en underperformed.”
SBS had volgens Schlick in het verleden niet moeten zeggen dat het beter zou gaan presteren, omdat het dat niet kon waarmaken. Dat had te maken met het feit dat veel in het teken stond van de verkoop van de broadcaster. Schlick: “Nu staan echter alle lichten op groen.” [Adformatie/RadioWereld.NL]