TMG wil crossmediaal: Print, Online en Radio

De Telegraaf Media Groep (TMG) gaat zich inzettten op drie pijlers: Print, Online en Radio. Voor Print en Online is er 300 miljoen voor overnames gereserveerd. De laatste poot zal worden geïntegreerd in het portfolio, bij Print wil TMG de leiderschapspositie versterken en Online moet de groei op basis van het bereik en het inzetten van sociale media worden versneld.

Het mediaconcern TMG wil de strategie, dus de krachten bundelen en de vruchten plukken van samenwerking van de pijlers met een ‘crossmediale aanpak’. Het concern maakt een transformatie door van een holding naar een uitvoerend bedrijf met een nieuwe organisatie. Voor Print en Online is 300 miljoen euro beschikbaar voor overnames.

Het bedrijf TMG denkt volgens een persbericht op deze manier over vijf jaar een omzetstijging tot 800 à 900 miljoen te kunnen realiseren zo schrijft RTL Z.

De helft hiervan moet komen uit andere media dan Print. De operationele winst moet uitkomen op 120 tot 135 miljoen euro. Voor heel 2011 verwacht TMG een omzet tussen de 570 en 590 miljoen euro en een operationele winst van 59 tot 64 miljoen euro.

350 banen verloren
Een nieuw kostenbesparingsprogramma leidt volgens TMG tot kostenbesparingen van 70 miljoen euro in 2016. Daarbij gaan de komende jaren 350 banen verloren binnen TMG, aldus een woordvoerder van het bedrijf. De zegsman kon de banenreductie niet verder concretiseren.

De nu nog verschillende onderdelen van Print worden gebundeld in een organisatie. Daarnaast worden er geleidelijk regionale katernen aan De Telegraaf toegevoegd.

Met het onderdeel Keesing Media Groep wil TMG inzetten op internationale groei. KMG is al marktleider in Nederland, België en Denemarken. Binnenkort neemt Keesing de Franse uitgeverij MegaStar Groupe over, waarmee ze ook in dat land de markt gaan aanvoeren. [RTLZ/RadioWereld.NL]

Gerelateerde berichten