Paul Römer sneert naar SBS, De Mol en Oerlemans

NTR-baas Paul Römer is verbaasd dat SBS6 ‘vooral geen campingzender’ wil zijn. “Juist dat volkse past bij de zender. Volgens mij moeten ze de commerciële versie van de TROS zijn. Eigenlijk hadden ze de hele Volendam-kliek binnen moeten halen”, aldus de voormalig topman van Endemol in een interview met zakentijdschrift Quote.

Dat SBS via (mede-)eigenaar John de Mol vastgeklonken zit aan producent Talpa, is volgens Römer ook geen goede zaak. Hij noemt de relatie ‘niet in evenwicht’. Overigens denkt John de Mol zelf dat SBS6 wel een campingzender is.

“Bij Talpa vinden ze alles wat ze bedenken goed, dus daar moet je een sterke kracht tegenover zetten”, aldus Römer, die erkent dat als hij niet al naar de NTR was gegaan best bij SBS aan de slag had gewild.

En Römer heeft meer appeltjes met De Mol te schillen. Zo zet hij zijn vraagtekens bij het financiële succes van het format The Voice. “Hij zegt dat hij er honderden miljoenen mee heeft verdiend? Laat me niet lachen. Je doet het al heel goed als je tien procent van je budget als winst kunt bijschrijven. En The Voice doet echt geen omzet van miljarden, hoor.”

Ook die andere producent, Reinout Oerlemans van Eyeworks, maakt zich volgens Römer schuldig aan grootspraak: “Dat Reinout Oerlemans een waarde van 300 miljoen aan zijn bedrijf toeschrijft is bizar. Maar opvallend genoeg wordt alles wat Reinout en Eyeworks roepen nogal klakkeloos geloofd.” De Quote met het interview met Römer ligt vanaf donderdag in de winkels. [Medianed/Radio.NL]

Gerelateerde berichten