TLC, de lifestyle en non-fictie entertainmentzender voor vrouwen, vierde afgelopen weekend haar eerste verjaardag met een verjaardagsweekend waarin 48 uur non-stop het beste van TLC werd uitgezonden. TLC was gedurende dit weekend overdag de tweede zender van Nederland. Week 27 was de beste week sinds de oprichting op 4 juli 2011 (18.00 – 26.00 uur).
Tweede zender van Nederland
Op zaterdag 7 juli was de vrouwenzender TLC overdag (09.00 – 18.00 uur) de tweede zender van Nederland met een marktaandeel van 10,4% op Vrouw 20-49 en 14,1 % op Vrouw 20-34.
Over de hele dag was de vrouwenzender de zesde zender in de doelgroep Vrouw 20-49 met een marktaandeel van 5,2% en de vierde zender op Vrouw 20-34 met een marktaandeel van 7,0%.
Op zondag scoorde TLC overdag een marktaandeel van 4,8% op Vrouwen 20-49 en 6,5% op vrouwen 20-34, waarmee TLC respectievelijk de 6e en de 2e zender van Nederland was.
Het marktaandeel overdag was respectievelijk 2,8% op Vrouw 20-49 en 3,0% op Vrouw 20-34.
Beste week sinds TLC lancering
Week 27 was de beste week sinds de lancering van TLC op 4 juli 2011, met een marktaandeel van 2,2% op Vrouw 20-49 (18:00 – 26:00 u). In de jongere doelgroep Vrouw 20-34 was week 27 de op een na beste week sinds de oprichting met een marktaandeel van 2,7%. [Radiowereld.NL]