TLC, de lifestyle en non-fictie entertainmentzender voor vrouwen, viert haar eerste verjaardag met een nieuw record. Na de recordmaand mei sluit TLC de maand juni af met een marktaandeel van 1,8% in de doelgroep Vrouw 20-49, een stijging van 20% ten opzichte van de maand mei.
Om het 1-jarig bestaan te vieren, trakteert de vrouwenzender in het weekend van 7 en 8 juli 48 uur non-stop het beste van TLC uit met een verjaardagsweekend. Bovendien trakteert TLC haar kijkers in september op een nieuw Nederlands programma met Birgit Schuurman waarin spraakmakende ‘liefdes-, relatie- en seksonderwerpen’ centraal staan.
Marktaandeel TLC groeit met 20% in juni in vergelijking tot mei
Nadat de maand mei de best scorende maand was sinds de oprichting op 4 juli 2011 met een marktaandeel van 1,5% in de doelgroep Vrouw 20-49, overtreft de vrouwenzender zichzelf opnieuw. In de maand juni scoort de zender een marktaandeel van 1,8% in de doelgroep Vrouw 20-49; een stijging van 20% ten opzichte van de maand mei.
Ook op de jongere doelgroep Vrouw 20-34 heeft TLC weer een nieuw record behaald met 2,4% marktaandeel. De donderdagavond ‘trouwavond’ blijft goed scoren met programma’s als Say Yes To The Dress: Bridesmaides, Brides of Beverly Hills en My Big Fat American Gypsy Wedding. TLC scoorde zesmaal boven de 100.000 kijkers op 7, 14, 18 en 25 juni, met kijkdichtheden rond de 2% op Vrouw 20-49. Tot slot werden 5,9 miljoen kijkers bereikt in juni op 6+.
Jochem de Jong, Algemeen Directeur Discovery Networks: “Precies een jaar geleden lanceerden we de landelijke vrouwenzender TLC en ik kijk meer dan tevreden terug op de resultaten: we scoren regelmatig boven de 2% marktaandeel op de doelgroep Vrouw 20-49, ons alsmaar groeiende TLC-panel bestaat nu uit bijna 6.800 leden en onze Facebook en Twitter accounts stromen dagelijks vol met positieve reacties. Vrouwen hebben de weg overtuigend naar ons weten te vinden. Ik dank onze distributiepartners en adverteerders en ben trots dat wij hun vertrouwen hebben kunnen waarmaken.” [Radiowereld.NL]