TLC, dé TV-zender voor vrouwen, beleefde een recordmaand in juli. TLC zag haar marktaandeel in de doelgroep Vrouwen 20 tot 49 in juli met 67% groeien naar 2,0% (t.o.v. zelfde periode in 2011). In vergelijking met de maand juni, waarin TLC een marktaandeel behaalde van 1,8% op Vrouwen 20-49, werd in juli tevens een stijging van 11% vastgesteld.
Hiermee realiseert TLC voor de derde maand op rij een stijging en daarmee bovendien de beste maandscore sinds de oprichting in juli 2011.
Recordmaand juli
In het tijdvak 18:00 – 26:00 uur scoorde TLC een marktaandeel van 2,0% in de doelgroep Vrouwen 20 tot 49 in de maand juli, de hoogste score sinds de oprichting in juli 2011. In de doelgroep Vrouwen 20 tot 34 groeide TLC ook in juli 2012 naar een marktaandeel van 2,5%, een stijging van 47% ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. In de doelgroep Vrouwen 35 tot 49 werd in juli 2012 een marktaandeel van 1,7% gerealiseerd, een stijging van 113% in vergelijking met juli 2011. TLC heeft in juli 5,7 miljoen Nederlanders bereikt (6 jaar e.o.).
Najaarsprogrammering
Voor het najaar heeft TLC verscheidene nieuwe tv-programma’s op stapel staan. Zo is vanaf donderdag 4 oktober het programma ‘TLC Over…’ op zender te zien. In dit tv-programma, gepresenteerd door Birgit Schuurman, worden verschillende taboedoorbrekende liefdes-, seks- en relatiethema’s onder de loep genomen. Thema’s die aan bod komen zijn onder andere ‘Monogamie’, ‘De Eerste Keer’ en ‘Single & Seks’.
De donderdagavond ‘trouwavond’, die in mei en juni sterk scoorde op TLC (marktaandeel 2,4% in Vrouwen 20 tot 49 & 3,6% in Vrouwen 20 tot 34), krijgt in het najaar bovendien een vervolg met een serie nieuwe trouwprogramma’s. [Radiowereld.NL]