Ditzo, SIRE, Telfort, Wakker Dier en Wereld Natuur Fonds zijn de 5 finalisten die strijden om de Gouden Loeki 2012. Het publiek heeft volgens de Ster de afgelopen dagen een keuze gemaakt uit een longlist van 36 genomineerde tv-commercials. Vanaf 20.00 uur donderdagavond kan iedereen stemmen op de finalisten via telefoon en sms. De eindstrijd voor de beste reclames is woensdag 19 december te zien om 20.30 uur op Nederland 1.
De vijf genomineerden werden donderdag door Ruben Nicolai in RTL Boulevard bekendgemaakt.
Ex-voetballer John de Wolf neemt het voor verzekeraar Ditzo in de commercial op tegen onder andere het Wereld Natuur Fonds en Telfort.
Ook Koop Geen Plofkip van Wakker Dier en Handen Af van Hulpverleners van SIRE worden mogelijk bekroond met een Gouden Loeki. Vorig jaar won Altijd Samen met Ali B in de hoofdrol.
De 5 finalisten
– Ditzo met ‘John de Wolf’ (Etcetera)
– SIRE met ‘Handen af van onze hulpverleners’ (Sire i.s.m. Selmore)
– Telfort met ‘Lekker lang bellen’ (N=5)
-Wakker Dier met ‘Koop geen plofkip’ (Avalanche)
-Wereld Natuur Fonds met ‘Ik ben geen vloerkleedje’ (WNF i.s.m. Karma)
Arian Buurman, algemeen directeur Ster: “Ieder jaar komen er duizenden nieuwe commercials op de Nederlandse televisiezenders voorbij. Het is een fantastische prestatie om tussen al die commercials op te vallen, sympathie te verwerven en in de longlist van 36 genomineerden te komen. Het publiek heeft gesproken: de top 5 van 2012 is divers, kleurrijk en ook dit jaar weer verrassend.”
Opbrengst naar Serious Request
De 5 commercials zijn te bekijken op Stergoudenloeki.nl. Hier staan ook de sms- en telefoonnummers. De opbrengst van alle stemmen die via telefoon en sms worden uitgebracht, doneert de Ster aan de Serious Request-actie van 3FM. [Radiowereld.NL]