Telfort wint Gouden Loeki 2012

De reclame Lekker Lang Bellen van Telfort heeft woensdagavond een Gouden Loeki gewonnen. De commercial van Telfort, waarin acteur Patrick Stoof een rol speelt, werd door het Nederlandse publiek gekozen als beste tv-reclame van het jaar. Hans de ex-miljonair kon niet bij de uitreiking aanwezig zijn. Maar hij kan dit goud natuurlijk goed gebruiken. De adverteerder en het reclamebureau namen de prijs in ontvangst.

Het spotje van John de Wolf, die schittert in een reclame voor verzekeraar Ditzo, maakte ook kans op de Gouden Loeki. Daarnaast waren Wakker Dier, SIRE en het Wereld Natuur Fonds genomineerd.

De Gouden Loeki wordt sinds 1995 jaarlijks uitgereikt. De presentatie was woensdag op Nederland 1 in handen van Ruben Nicolai, die het programma zingend opende. Vorig jaar ging Ali B/T-Mobile er met de prijs vandoor. De opbrengst van alle stemmen die via telefoon en sms worden uitgebracht, doneert Ster aan de Serious Request-actie van 3FM.

Arian Buurman, algemeen directeur Ster: “De afgelopen jaren hebben vaak commercials met humor gewonnen. In de prachtige top 36 van 2012 zagen we wederom veel tv-commercials waarin humor een belangrijke rol speelt. Daarnaast is de tijdgeest van invloed geweest: maatschappelijke thema’s zijn relevant in het medialandschap anno 2012. ‘Lekker lang bellen’ is een geweldig voorbeeld van hoe humor in een tv-commercial werkt. De commercial krijgt een plek in een prachtige rij Ster Gouden Loeki winnaars.”

De 17 Ster Gouden Loeki winnaars van de afgelopen jaren: KLM ‘Zwanen’ (1995), Rolo ‘Olifant’ (1996), Melkunie ‘Bommetje’ (1997), Calvé Pindakaas ‘Goal!’ (1998), Gouden Gids ‘Haai’ (1999), Dommelsch ‘Archeoloog’ (2000), Centraal Beheer Achmea ‘Rio’ (2001), Calvé Pindakaas ‘Voetballertje’ (2002), Amstel ‘Klussen’ (2003), Centraal Beheer Achmea ‘Leeuw’ (2004), Planet Internet ‘Moderne Technieken’ (2005), Centraal Beheer Achmea ‘Acupunctuur’ (2006), KPN ‘Goeiemoggel’ (2007), SP ‘Thuiszorg’ (2008) en Heineken ‘Walk-in Fridge’ (2009). Calvé Pindakaas ‘Pietertje’(2010). In 2011 was ‘Altijd Samen’ van T-Mobile de grote winnaar. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten