Het Amerikaanse media entertainment netwerk NBCUniversal is het jongste lid van Spot en participeert vanaf heden in de marketing organisatie van de Nederlandse TV zenders. NBCUniversal is in de Nederlandse markt actief met haar zenders E! Entertainment, Syfy en 13th Street.
Met haar deelname in Spot wordt NBCUniversal ook vertegenwoordigd in de Stichting Kijkonderzoek en neemt zij deel aan de verschillende innovatie projecten, onderzoeken en andere activiteiten van Spot.
NBCUniversal laat zich binnen Spot vertegenwoordigen door Triade Media, de exploitant die dit ook voor de zenders Sport1, Eredivisie Live en Eurosport doet.
Michel van der Voort, directeur Spot: “De zenders van NBCUniversal behoren tot de digitale thema zenders met een groot publiek. Deze categorie zenders, zoals we die nu meten met SKO Light, vormt een steeds belangrijker wordend onderdeel van de TV industrie. Ik ben daarom verheugd dat grote spelers als NBCUniversal zich aansluiten bij Spot.”
Spot is het Nederlandse marketingcentrum voor televisiereclame. Spot verzorgt informatie over televisie als reclamemedium, biedt services ten behoeve van adverteerders en vertegenwoordigt de belangen van de reclamebedrijven van de televisiezenders. In Spot participeren de volgende organisaties: Ster, Discovery Networks Benelux, ORN, RTL Nederland , FOX Channels Benelux , AT5, SBS Broadcasting, Disney Channels Benelux, BE VIACOM Benelux, Eurosport, Eredivisie Live, Sport1 en NBCUniversal. [Radiowereld.NL]