Discovery Networks begint 2013 met record marktaandelen

Met 4,4% in de doelgroep 20-49 jaar bereikte het marktaandeel van Discovery Networks in de maand januari 2013 een recordhoogte. Discovery Channel scoorde een marktaandeel van 4,0% in de doelgroep Man 20 tot 49. Het marktaandeel van TLC maakte dankzij de uitbreiding van het aantal uitzenduren een groei door van 157% en eindigde op 2,5%.

Discovery Channel: record marktaandeel
Het marktaandeel van de mannenzender Discovery Channel maakte een groei door van 14% t.o.v. januari 2012 en eindigde in januari 2013 op 4,0% in de doelgroep Man 20-49, de beste januarimaand ooit. In de jongere doelgroep Man 20-34 was het marktaandeel zelfs 4,5%.

TLC: uitbreiding uitzenduren werpt vruchten af
TLC, de non-fictie en lifestyle zender voor vrouwen, scoorde een record marktaandeel van 2,5% in de doelgroep Vrouw 20-49 en boekte daarmee een groei van 157% t.o.v. dezelfde maand vorig jaar. In de jongere doelgroep Vrouw 20-34 haalde de zender een nog hoger marktaandeel: 2,9%.

TLC  heeft een index van 215 in de doelgroep Vrouw 20 tot 49 en een index van 241 in de doelgroep Vrouw 20 tot 34. TLC bereikte in januari meer dan 7,1 miljoen kijkers, wat een toename is van 1 miljoen t.o.v. het gemiddelde in 2012.

Oprah Winfrey in gesprek met Lance Armstrong
Het spraakmakende interview van Oprah Winfrey met Lance Armstrong leverde naast een storm aan PR, veel kijkers op en de diverse uitzendingen werden door 1 miljoen kijkers (6+) bekeken. De rechtstreekse nachtuitzending die simultaan met het interview in de Verenigde Staten werd uitgezonden, werd door 127.000 personen bekeken en  scoorde een marktaandeel van 42% (6+).

Discovery Networks
Het marktaandeel van Discovery Networks bereikte een historisch hoogtepunt en steeg naar 4,4% in de commerciële doelgroep 20-49 jaar in de eerste maand van het nieuwe jaar. De zendergroep bereikte 10,5 miljoen mensen in januari 2013. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten