Dinsdag verschijnt het eerste vernieuwde Financieele Dagblad op Berliner-formaat. De vernieuwingen betreffen zowel de inhoud als de vorm en presentatie. Met deze herpositionering doet de FD Mediagroep een investering in krant en e-paper die nodig is om deze relevant te houden binnen het veranderende mediagebruik van consumenten en daarmee ook in groei van de oplage.
Jan Bonjer, hoofdredacteur van het FD: “Met het FD beginnen professionals hun dag met een voorsprong, zakelijk en privé. Daarom is onze nieuwe pay-off: de oorsprong van de voorsprong. Die professionals zullen we, naast meer verdieping en nadrukkelijker vooruit kijken, namelijk nog meer voorsprong bieden door duidelijk inzicht te geven in wat nieuwsontwikkelingen voor hem of haar bedrijfsmatig en persoonlijk kunnen betekenen: nieuws waarmee je iets kunt, of zelfs moet.”
Jacques Kuyf, directeur FD Mediagroep: “Lezers van het FD lopen voorop in het veranderende mediagebruik van consumenten. Een kwart van onze lezers heeft bijvoorbeeld een digitaal abonnement, veel meer dan bij enige andere krant. Om onze lezers en adverteerders goed te bedienen, moeten wij daarom voorop blijven lopen op het gebied van crossmediale nieuws- en informatievoorziening, en blijven investeren in al onze producten en kanalen. Het resultaat daarvan is vanaf morgen te zien in de papieren krant en de e-paper.” [Radiowereld.NL]