De publieke omroepen behaalden in maart over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 33,1%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 24,2% en de SBS zenders 14,6%. In het avondtijdvak, waar omroepen zich het meest op richten, behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 36,3%, de zenders van RTL Nederland 28,8% en de SBS zenders 17,6%.
In maart 2013 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 210 minuten, een stijging van 13 minuten. In 2012 was dit in maart 197 minuten volgens Stichting KijkOnderzoek. Het aandeel van uitgesteld kijken tot en met zes dagen na uitzending, bedroeg 4,6% van de totale kijkdichtheid in de maand maart.
SKO light
De SKO light zenders, vaak thematische zenders, bereikten in maart 2013 75,9% van de Nederlandse bevolking van zes jaar en ouder. In huishoudens die beschikken over digitale ontvangst lag dit percentage op 82,5%. Gezamenlijk behaalden de SKO Light zenders een marktaandeel van 5,6%. [Radiowereld.NL]