Stabiele omzet voor kabelbedrijf Ziggo

Ziggo heeft in het eerste kwartaal 387,8 miljoen euro omgezet, 0,2 procent meer dan in hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Het bedrijf behaalde een nettowinst van 92,6 miljoen euro, tegenover een verlies van 14,5 miljoen euro in een jaar eerder. Het bedrijf wil de snelle verloop van klanten tegengaan door een loyaliteitscampagne. Dat meldde het kabelbedrijf woensdag bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

Ziggo spreekt van een solide resultaat. Het bedrijfsresultaat (EBITDA) kwam uit op 222,6 miljoen euro, drie procent meer dan in het eerste kwartaal van vorig jaar. Ziggo zag het aantal tv-abonnees met 4,3 procent dalen tot 2,8 miljoen. Het aantal telefoonabonnementen nam juist met 8,4 procent toe tot 1,5 miljoen klanten. Door in te zetten op het behoud van bestaande klanten, hoopt Ziggo de omzet dit jaar te verhogen.

Eind vorige maand kocht de moedermaatschappij van concurrent UPC 12,7 procent van de aandelen in Ziggo. Liberty Gbobal stelde dat de prijs van in totaal 633 miljoen euro gunstig was, onder meer omdat er dit jaar 370 miljoen euro aan dividend wordt uitgekeerd. Ziggo stelde zijn bestaande strategie niet te gaan aanpassen aan de nieuwe aandeelhouder. [Novum/Radio.NL]

Gerelateerde berichten