Hornbach Radioadverteerder van het jaar

De RAB Radio Advertising Awards zijn dinsdag tijdens het Turn-Up-Radio event in Paradiso uitgereikt. Ruim 300 vakgenoten zagen hoe Tempo-Team, C1000 en Stichting Stop Kindermisbruik door de Vakjury Creatie tot winnaars werden bekroond. De favoriet van de Nederlandse consument is Albert Heijn en radioadverteerder van het jaar is Hornbach. Patrick Horstman (Mindshare) pakte de titel Radioplanner van het jaar

Vakjury Creatie Profit
De vakjuryprijs Creatie Profit is gewonnen door Tempo-Team met de radiocampagne “Herplaatsen”. Volgens de jury is er goed gebruikgemaakt van de emotionele kracht van het medium radio. De commercial is bijzonder humoristisch vanwege het basisschool tafereel dat geprojecteerd wordt op het bedrijfsleven. De kwaliteit van het concept onderscheidt zich door een goed begrip van culturen in het bedrijfsleven en er wordt goed geacteerd.

Vakjury Creatie Non-Profit
De radiocampagne ‘Realistische aanpak’ van Stichting Stop Kindermisbruik heeft de beste creatieve radiocommercials in de categorie non-profit neergezet. De commercials zijn gebaseerd op een creatief goed idee waarbij de luisteraar op het verkeerde been wordt gezet. Dit maakt de boodschapoverdracht en de herinnering zeer sterk. De uitvoering is kwalitatief sterk met een krachtige stem en functionele muziek.

Vakjury Creatie Inhaker
C1000 had de beste inhaker van het jaar met de radiocommercial ‘Geluksvogeltjes’. Voor het EK Voetbal 2012 liet C1000 een drie minuten durende feel good song maken die het hele reclameblok claimde.

Publieksprijs
Met 30% van de stemmen heeft “Hmmm ijsjes” van Albert Heijn de publieksprijs gewonnen. Ruud de Wild maakte de winnaar bekend tijdens zijn radio-uitzending, die te volgen was in de zaal van Paradiso waar de genomineerden aanwezig waren. Consumenten konden via de site debesteradiocommercial.nl stemmen op vijf finalisten die over waren gebleven uit een panelonderzoek met 370 radiocommercials.

Radioadverteerder van het jaar
Hornbach is gekozen tot Radioadverteerder van 2013. Volgens de vakjury is deze relatief nieuwe speler in de doe-het-zelf branche in staat het medium radio, met een efficiënt budget, te claimen en heeft een goede match van de doelgroep met het medium. Hornbach weet zich met en op radio te onderscheiden door gebruik van opvallende creatie met een zeer sterk soundlogo. Hornbach maakt in de volle breedte gebruik van het medium in zenderkeuze en non-spot met een prijsvraag waarmee ZZP-ers een radiocampagne kunnen winnen.

Radioplanner van het jaar
Patrick Horstman van mediabureau Mindshare heeft de prijs voor Radioplanner van het jaar in ontvangst genomen. Patrick is een vrolijke noot door altijd een radiograpje in zijn zendtijdaanvraag te verwerken. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten