Mediapark Jaarcongres 20 juni in Hilversum

Het Mediapark staat op 20 juni in het teken van het ‘Mediapark Jaarcongres’, inclusief de uitreiking van de eerste Cross Media Awards. Tijdens ‘Mediapark Jaarcongres 2013’ zal een nieuwe vakprijs binnen de Nederlandse media het levenslicht zien; de Cross Media Awards. In vijf categorieën worden prijzen uitgereikt aan personen en bedrijven die het afgelopen jaar een bijzondere, crossmediale prestatie hebben neergezet.

De nominaties voor de zesde editie zijn vastgesteld door de jury onder voorzitterschap van Jan Muller, directeur van Beeld en Geluid in Hilversum. Professionals in media- en marketingcommunicatie mochten vrij suggesties insturen. De vakjury bepaalt welk bedrijf met welke prijs aan de haal gaat, de winnaars worden bekendgemaakt tijdens de Award uitreiking in studio 21 op het Media Park. De Awards worden georganiseerd door het Nederlands Media Netwerk. [Radiowereld.NL]

De genomineerden per categorie:
Cross Media Man/Vrouw van het Jaar
– Jacqueline Smit (Microsoft)
– Joris Merks (Google)
– Mendel Looije & Mark van de Crommert (Mediasynced)
– Wilko van Iperen (NCRV)

Cross Media Case van het Jaar
– Domino’s Pizza – Tweet What You Eat
– Heineken – De Rugnummer campagne
– RTL/GTST – Wie Is TIM?

Cross Media Adverteerder van het Jaar
– Heineken
– KLM
– Nederlands Film Festival
– Vodafone

Cross Media Bureau van het Jaar
– Achtung!
– Brandwebbing
– Mec
– Mindshare
– Starcom

Cross Media Exploitant van het Jaar
– Mediasynced
– RTL Nederland
– Sanoma

Gerelateerde berichten