Radio.NL publiceert al jaren lang billboards van mediabedrijven uit de hele wereld. Toch was er afgelopen maand een zeer opmerkelijk billboard te vinden langs diverse wegen in Nederland. Automobilisten waanden zich door het geluid van de autoradio een kilometer lang in een Porsche Cayenne.
Porsche organiseerde namelijk een bijzondere campagne bij CBS Outdoor. Op verschillende plaatsen in Nederland werd de zogenaamde ‘Cayenne-Kilometer’ uitgezet van 23 mei tot en met 23 juni 2013. Op diverse drukke verkeerstrajecten werden automobilisten via billboards aangespoord om af te stemmen op een speciale radiofrequentie waar ze getrakteerd werden op het geluid van de 300 pk krachtige motor van een Porsche Cayenne Turbo S.
Evenementenfrequentie
Gedurende 30 seconden (de benodigde tijd voor het afleggen van één kilometer bij een snelheid van 120 km/h) werd via de autoradio op een speciale evenementenfrequentie in Eindhoven, Groningen en Hengelo het indringende, sportieve geluid van een Cayenne Turbo S uitgezonden voor een unieke kennismaking met de SUV van Porsche. Een proefrit in de eigen auto dus.
Aan het einde van de Cayenne-Kilometer werden bestuurders via ‘Cayenne FM’ geattendeerd op het dichtstbijzijnde Porsche Centrum waar de Cayenne klaarstond voor een nadere kennismaking.
Buitenreclame werkt
Pon Automobielhandel, Porsche, CBS Outdoor, Kinetic, Achtung en JCDecaux Innovate lieten met deze campagne zien dat je met buitenreclame vele creatieve wegen in kan slaan en dat de mogelijkheden eindeloos zijn. [Radiowereld.NL]