Bereik de Persgroep stijgt

De vier kranten van de Persgroep, het AD, De Volkskrant, Trouw en Het Parool, hebben nu een gezamenlijk bereik van 2.560.000 lezers. Het bereik van het AD neemt in 2012 met 3,4% toe ten opzichte van de vorige publicatie, en doet het hiermee buitengewoon goed gezien de ontwikkelingen in de totale dagbladmarkt.

Het AD bereikt nu 1.515.000 lezers per dag en is hiermee de grootste krant van de Persgroep en de tweede krant van Nederland. Ook Trouw ziet een forse stijging in het aantal lezers (+7,5%). Trouw bereikt nu gemiddeld 315.000 mensen per dag, vergeleken 293.000 bij de vorige publicatie.

Het Parool doet het eveneens goed. Met een stijging van maar liefst 5% bereikt Het Parool nu 230.000 lezers.

Volkskrant daalt
Het gemiddeld aantal lezers van de Volkskrant blijft met een lichte daling van 0,5% nagenoeg op peil. De Volkskrant bereikt nu gemiddeld 742.000 lezers per dag en is hiermee de grootste kwaliteitskrant van Nederland. Deze cijfers werden gepubliceerd door de NOM Print Monitor. De cijfers zijn gebaseerd op interviews met 22.053 Nederlanders van 13 jaar en ouder in de periode januari 2012 t/m december 2012. Deze steekproef staat voor 14.016.000 Nederlanders van 13 jaar en ouder.

Gerelateerde berichten