Voor Radio.NL zal Dave Leusink de aankomende tijd een aantal interessante of opvallende bedrijven uit de radio- en muziekbranche interviewen. Wie zijn de mensen er achter, hoe zijn deze bedrijven de afgelopen tijd gegroeid, welke ideeën leven er en wat kunnen we van ze in de toekomst verwachten. Spotify bijt de spits af.
Radioluisteraars worden steeds ouder, gebruikers steeds interactiever en consumeren bovendien steeds minder ‘lineair’; meer en meer kijken of luisteren ze wanneer het hen uitkomt. Als je het eens bent met deze conclusies, zal het je niet verbazen hoe een ‘streaming service’ als Spotify zo snel kan groeien.
Spotify ís er altijd. En óveral. Was nog maar een paar jaar geleden de computer een ‘thuis ding’, tegenwoordig is het dankzij smartphones een ‘overal ding’. Hoogste tijd dus om de Nederlandse dependance van Spotify – een van origine Zweeds bedrijf – in Amsterdam te bezoeken.
Het bezoeken van Spotify is al een gezellige onderneming; het bedrijf zit aan de Bloemenmarkt in Amsterdam. Eenmaal binnen valt meteen een enorme grote groene muur op met daarop het logo van Spotify. Als de inrichting het nog niet zou verraden dan verraden de mensen het zelf wel; met veel jonge medewerkers straalt de werklust je tegemoet.
Lees hier het hele hele gesprek met Margot James,
Account Director bij Spotify Nederland.