Uit een studie van Ofcom, de Britse tegenhanger van Autoriteit Consument & Markt, blijkt dat tv-kijken in de huiskamer met de hele familie weer populairder te worden. Maar tegenwoordig doet de consument dit wel met een smartphone of tablet.
Van de Britse volwassen zit ruim 91 procent minimaal één keer per week in de huiskamer tv te kijken. In 2002 was dat nog 88 procent. Maar de kijker is steeds vaker aan het multitasken.
Dat betekent dat men graag met andere kijkers, bijvoorbeeld via sociale netwerken zoals twitter en facebook, communiceert over tv-programma’s. Vooral jongere kijkers en vrouwen doen dit graag.
Opvallend is ook het aantal tv-toestellen per huishouden. Vroeger had met vaak meerdere toestellen in huis. Dit wordt steeds minder. Een mogelijke oorzaak is dat tv-toestellen steeds groter worden. Daarom kijkt met steeds vaker graag samen en langer naar de televisie.
Een groter beeld leidt ook vaak tot een meer intense TV-beleving. Het nadeel is dat steeds minder mensen kleinere TV-toestellen kopen. [Radiowereld.NL]