Veel tweets tijdens de zomerprogrammering

In de maand juli zijn bijna 1.000.000 TV-gerelateerde tweets verstuurd. De finale van X-Factor bij RTL4 op vrijdag 5 juli was in deze maand het meest getwitterde programma met 51.618 tweets volgens de Spot Social TV Ratings.

Spot Social TV Ratings geeft een overzicht van TV programma’s die de meeste tweets realiseren. Met deze maandelijkse rapportage in samenwerking met Remotely.tv wil Spot de wederzijds versterkende werking en relatie tussen TV en social media inzichtelijk maken.

Zomerprogrammering resulteert in gevarieerde Top 10
Opvallend aan de Top 10 is de diversiteit aan programmagenres. Naast de finale van X-Factor, die qua aantallen tweets niet onderdoet aan de meest getwitterde programma’s van de maanden ervoor, staan er naast drie sportuitzendingen en de live uitzendingen van Zomergasten ook drie films in het overzicht.

Wat opvalt is dat er geen duidelijke voorkeur voor het programma is door mannen of door vrouwen. De tweets over de films en Goede Tijden Slechte Tijden worden relatief veel door vrouwen gepost. Mannen zijn sterk vertegenwoordigd onder de twitteraars over de Champions League wedstrijd van PSV en de Jubileumwedstrijd van Sjaak Swart – 75 jaar. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten